Medarbetare med intresse för logistik

Hjälpmedelsverksamheterna ansvarar för drift av hjälpmedelsverksamhet för personer med rörelsehinder i södra delen av Stockholms län samt länsövergripande ansvar för personer med behov av förbrukningshjälpmedel i hemmet, medicinteknisk apparatur i hemmet samt kommunikations-, kognitions-, syn- och hörselhjälpmedel.

Verksamheterna finns i Långbro och i Solna. Din placering är i Långbro.

 

Vill du vara med och utveckla vår Logistikenhet

Vi är en relativt liten enhet på drygt 10 medarbetare. Enheten består av tre funktioner, operativt inköp, produktkoordinatorer och artikelvård. Vi ansvarar bl. a för strategier inom produktsortiment, driftsätta nya upphandlingar av hjälpmedel  och uppföljning av lokala hjälpmedelsförråd.  

En av våra medarbetare har gått vidare till nya utmaningar i organisationen och under nästa år kommer en medarbetare avsluta sin anställning och vi ser därmed över  arbetsuppgifter och ansvarsområden inom enheten.

Vi söker därmed dig som är intresserad av logistik frågor och är flexibel utifrån olika utmaningar och arbetsuppgifter och inte räds att göra en insats där det behövs. 

 

Ansvarsområde/arbetsuppgifter

Du kommer initialt vara ansvarig för uppföljning av våra lokala hjälpmedelsförråd bl. a se över rutiner kring dessa samt initiera inventering av dem. 

Du kommer ingå i artikelteamet, som idag består av två medarbetare, och kommer successivt introduceras i deras arbetsuppgifter.

Artikelteamets huvudansvar är att säkerställa att artiklar är korrekt uppsatta i vårt affärssystem, Sesam 2, vilket innefattar hantering av nya avtal samt förlängningar och prisjusteringar av dessa.

Du kommer tillsammans med dina närmaste kollegor kontinuerligt utveckla våra rutiner och arbetssätt. 

 

Kvalifikationer

Vi räknar med att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och ett brinnande intresse för logistik och att effektivisera rutiner/flöden.   

Du ska ha god datorvana, av affärssystem samt goda kunskaper i Officepaketet och då främst i Excel.

God förmåga att utföra administrativa arbetsuppgifter i högt tempo under givna tidsramar.

Erfarenhet av att initiera och driva förändringsarbete.

Stort ansvarstagande med goda referenser från tidigare uppdrag

Meriterande är om du har erfarenhet från affärssystemet Sesam 2, eller liknande.  

 

Personliga egenskaper

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och du ska

- ha ordningssinne och arbeta strukturerat,

- ha analytisk förmåga,

- samt god kommunikativ förmåga samt uttrycka dig väl i skriftlig form.

 

 

Anställningsform

Anställningen är en tills vidare men vi kan komma att tillämpa provanställning.

Arbetstid 39,5 timmar/vecka, måndag t o m fredag.

 

Övrig information:

Intervjuer kommer att ske fortlöpande under annonseringstiden.

Vi erbjuder förmåner så som friskvårdsbidrag, möjlighet till friskvård under arbetstid, flextid samt möjlighet att delvis arbeta hemifrån.



Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk.

Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde:
- tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje.
- ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning.
- krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt.

Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. Läs mer om SLSO här.

Att söka jobb i Region Stockholm

Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.

Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.

Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.

Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.

Läs mer om hur det är att jobba hos oss i Region Stockholm