Möt ungdomsmottagningen under Pride

Under Prideveckan finns ungdomsmottagningarna inom Region Stockholm på plats för att ge information och svara på ungdomars frågor kring sexualitet, relationer och hälsa.

För ungdomsmottagningarna är det viktigt att finnas till för och bemöta alla ungdomar likvärdigt oavsett kön, könsidentitet, könsuttryck eller sexuell läggning. I år deltar Region Stockholms ungdomsmottagningar för första gången med ett tält under Prideveckan tillsammans med Stockholms kommuner och UMO.se.

Tält i festivalområdet

I tältet finns både barnmorskor och kuratorer på plats. Du hittar dem i festivalområdet C4, tältplats 38 från onsdag den 31 juli till lördag den 3 augusti mellan klockan 14.00 – 24.00.

Gå med ungdomsmottagningarna i Prideparaden

Lördag den 3 augusti går ungdomsmottagningarna med i Prideparaden. Både ungdomar och medarbetare är välkomna att följa med oss i tåget!

Ungdomsmottagningarna och UMO kommer att finnas på plats innan paraden går iväg med en glam-station för dig som vill piffa dig inför paraden. Det kommer finnas gratis smink, glitter och lite accessoarer! I paraden kommer vi ha flaggor, banderoller och musik!

Läs mer om Region Stockholms ungdomsmottagningar Ungdomsmottagningarna